• اثر فتوتراپی بر درمان زردی کاملا مشخص و واضح است.
    از مهم ترین اثر فتوتراپی بر درمان زردی کاهش سریع آن و پیشگیری از رسوب بیلی روبین روی مغز است. در این مقاله قصد داریم در مورد اثر فتوتراپی بر درمان زردی و اثر آن بر سطح منیزیم خون نوزاد صحبت کنیم.

    اثر فتوتراپی بر درمان زردی

    اثر فتوتراپی بر درمان زردی در نوزادانی که به افزایش غیر طبیعی بیلی روبین مبتلا شده اند منجر به کاهش بیلی روبین و در نتیجه کاهش سطح زردی در خون می شود. فتوتراپی روشی است که امروزه در دستگاه های فتوتراپی یا دستگاه زردی نوزاد استفاده می شود و از آنجا که در تمامی موارد تست شده بازدهی خوبی از خود نشان داده است یک روش موثر و قطعی برای درمان زردی به حساب می آید.
    ناگفته نماند که فتوتراپی مناسب نوزادانی است که در اثر عواملی مثل:
    ناسازگاری های خونی
    فاویسم
    و …
    به زردی مبتلا نشده اند.
    همچنین وزن طبیعی دارند و نارس نیستند.
    در صورت وجود هر یک از نشانه های ذکر شده درمان توسط پزشک متخصص تعیین می شود.
    از روش فتوتراپی می توان در منزل نیز استفاده کرد.
    فتوتراپی نوزاد و درمان زردی نوزاد

    اثر فتوتراپی بر درمان زردی و بر سطح منیزیم

    همچنین اثر فتوتراپی بر درمان زردی باعث کاهش سطح سرمی منیزم نوزادان رسیده دارای بیلی روبین بالا می شود. این یکی از عوارض فتوتراپی است که منجر به کاهش سطح سرمی منیزیم می شود. در مطالعاتی که روی نوزادان مختلف صورت گرفته است این اثر فتوتراپی مورد بررسی قرار گرفته است. درمان های رایج در کاهش زردی عمدتا فتوتراپی یا تعویض خون می باشند.
    اما فتوتراپی می تواند بر:
    سلولهای خونی
    شمارش پلاکت ها
    سیتو کاین ها
    و ویتامین ها
    اثر داشته باشد.

    با توجه به اینکه اثرات سمی بیلی روبین از طریق رسپکتور انجام می شود.
    و منیزیم یکی از مهم ترین مهارکنندگان رسپکتور است.
    این ماده نقشی اساسی در پیشگیری از هایپربیلی روبینمی یا زردی نوزاد دارد. با کاهش منیزیم که از جمله اثر فتوتراپی در درمان زردی است عملکرد رسپکتور ها افزایش پیدا می کند که موجب آزاد شدن رادیکال های آزاد و کلسیم های سیتوزولیک می گردد. بنابراین یکی از مهم ترین و اساسی ترین نقش های منیزیم سرم در کاهش اثرات سمی عوامل مضری نظیر هیپوکسی و بیلی روبین سرم بر سلول های عصبی می باشد.

    نتیجه مطالعات در اثر فتوتراپی بر درمان زردی

    در مطالعات انجام شده جهت بررسی اثر فتوتراپی در درمان زردی روی سطح منیزیم سرم در نوزادان رسیده با هیپربیلی روبینمی، نشان می دهد که میانگین منیزیم بعد از فتوتراپی در نوزادان مبتلا به زردی با اختلاف معنی داری کاهش می یابد. اما این کاهش در حدی نیست که علائم و نشانه بالینی ایجاد نماید.
    اجاره دستگاه زردی نوزاد و فتوتراپی
    خدمات اثر فتوتراپی بر درمان زردی در شرکت رسام

    برای استفاده بهتر از اثر فتوتراپی بر درمان زردی می توانید با ما در شرکت زردی شکن رسام تماس بگیرید. رسام در تولید دستگاه فتوتراپی یا دستگاه زردی نوزاد تخصص دارد و شما می توانید از این گونه دستگاه ها برای افزایش اثر فتوتراپی بر درمان زردی استفاده نمایید.
    اثر فتوتراپی بر درمان زردی با اجاره دستگاه زردی نوزاد با کمترین قیمت انجام می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای