• اصلی ترین علت زردی در نوزادان را می توان افزایش بیش از حد و اندازه بیلی روبین در خون این عزیزان دانست. شاید برای شما این سوال بوجود آید که بیلی روبین چیست؟ بیلی روبین یک ماده شیمیایی است که با افزایش آن رنگ پوست نوزاد زرد خواهد شد. بیلی روبین از تخریب بخشی از گلبول های قرمز در خون ایجاد می شود و ضایعات باقیمانده از گلبول های قرمز ، به بیلی روبین تبدیل خواهد شد.

برای کسب اطلاعات هرچه بیشتر در ارتباط با بیلی روبین اینجا کلیک نمایید.

برای اینکه بتوات بهترین روش درمانی را برای درمان زردی انتخاب نمود الزاما باید غلت زردی نوزاد را به درستی تشخیص دهیم. برای تشخیص صحیح باید به پزشکی متخصص مراجعه نمایید.

زردی به دو شکل در نوزاد مشاهده می شود:

زردی محلول در آب:

در این نوع زردی همان‌طورکه از نامش پیداست، بیلی‌روبین محلول در آب است و چون محلول است، کبد آن را از طریق ادرار کردن دفع می‌کند.

زردی غیر محلول در آب:

یکی از غوامل اصلی در ایجاد عقب ماندگی ذهنی در نوزادان این نوع از زردی می باشد. چراکه محلول در آب نیست و بدن نمی تواند آن را از راه ادرار دفع نماید در نتیجه در بدن باقی خواهد ماند و در مغز رسوب می کند و سبب ایجاد عقب ماندگی ذهنی در نوزادان خواهد شد.

علت زردی در نوزادان

علت زردی نوزادان علاوه بر افزایش بیلی روبین در خون نوزاد می تواند موارد زیر نیز باشد:

• دیابت مادر
    • نوع نژاد نوزاد
    • نارس بودن نوزاد و تولد پیش از موعد
    • بعضی داروها
    • پسر بودن نوزاد
    • شیر مادر
    • تاخیر در دفع مدفوع نوزاد
    • سابقه زردی فیزیولوژیک در خواهر و برادر
    • کاهش وزن

همچنین در مواردی ممکن است علت زردی در نوزدان به دلیل بیماری های زمینه ای باشد. زردی عموما ۷۲ پس از تولد نمایان می شود اما زردی در ۲۴ تا ۳۶ ساعت اول نشان دهنده نوعی بیماری زمینه ای در نوزاد است.
    • افزایش سریع بیلی روبین در خون نوزاد
    • گسترش زردی و رسیدن آن تا سینه و شکم
    • طولانی شدن زردی تا بیش از ۲ هفته

از علائم زردی های شدید و دارای بیماری های زمینه ای می باشد. در صورتی که هر یک از این علائم در نوزاد دیده شود باید سریعا نسبت به یک درمان شدید و قوی برای کاهش میزان بیلی روبین در خون نوزاد اقدام شود در غیر این صورت ممکن است عوارض بسیار وخیمی برای نوزاد به دنبال داشته باشد که از آن جمله می توان به آسیب های مغزی و صدماتی که به سیستم عصبی وارد می شود اشاره نمود.

از دیگر علت زردی در نوزادان

از دیگر مواردی که می توانند علت زردی در بدن نوزاد باشند می توان به موارد زیر اشاره نمود :

• سابقه فامیلی بروز زردی در میان نوزادان خانواده
    • رنگ پریدگی نوزاد
    • بزرگی کبد و طحال در نوزاد
    • عدم درمان زردی نوزاد با دستگاه فتوتراپی
    • استفراغ، خواب آلودگی، تغذیه ضعیف و کاهش وزن شدید
    • مدفوع بی‌رنگ و ادرار پر رنگ

این علائم نشان دهنده همین بیماری زمینه ای در نوزاد است. علت زردی در نوزادان ممکن است متفاوت باشد. بهتر است جهت تشخیص علت زردی در نوزادان به پزشک متخصص مراجعه نمود. تا به صورت دقیق تنها توسط آزمایشات و بررسی های مختلف مشخص می شود و این به عهده پزشک است که این علت و عوامل زردی در نوزاد را تشخیص دهد.

روش درمان بسته به علت زردی نوزاد باید مشخص شود

انتخاب روش درمان زردی تا حد بسیار زیادی بسته به علت زردی نوزاد انتخاب می گردد و قطعا این موضوع دارای اهمیت بسیار خاص و ویژه ای می باشد.

فتوتراپی و نور درمانی یکی از روش های مناسب برای درمان زردی در بدن نوزادان می باشد. در روش فتوتراپی نیز می توان از دستگاه های زردی نوزاد ، پتوی فتوتراپی و …. استفاده نمود. این روش قادر به کاهش میزان بیلی روبین خون به میزان بسیار چشمگیری خواهد بود.

و اگر نوزاد از این عارضه جان سالم به در ببرد مشکلات بسیار زیادی از جمله:

• کاهش شنوایی
    • ناتوانی حرکتی
    • و مشکلات مغزی
    • و دیگر مشکلات

برای وی پیش می آید.

اجاره دستگاه فتوتراپی از زردی شکن رسام

در صورتی که نوزاد شما به زردی مبتلا شده است و کمترین علائم زردی در وی پدیدار شده است هر چه سریعتر برای درمان قطعی نوزاد را نزد پزشک متخصص ببرید و روش درمانی مناسبی برای درمان زردی وی انتخاب کنید. این کار را به پزشک متخصص بسپارید و در صورتی که بخواهید نوزاد خود را در منزل بدون بستری در بیمارستان درمان کنید کافیست با ما در زردی شکن رسام تماس بگیرید. تخصص ما این است که دستگاه های فتوتراپی را برای درمان زردی اجاره می دهیم. ام

اجاره دستگاه زردی نوزاد با هزینه کم برای درمان زردی در منزل مناسب است و یک راهکار بسیار عالی برای:

• کاهش هزینه های درمان
    • پرهیز از حضور در بیمارستان و بستری کردن نوزاد
    • عدم جدایی مادر از نوزاد در روزهای نخستین تولد
    • و …

می باشد. اما این راهکار عالی نیز تنها با مجوز پزشک باید انتخاب شود. شما با مراجعه به پزشک روش درمان زردی خود را مشخص می کنید و اگر زردی نوزاد شما به اندازه ای بود که با روش اجاره دستگاه فتوتراپی خانگی قابل درمان بود شما می توانید این روش را با کمترین قیمت اجاره از شرکت زردی شکن رسام دریافت نمایید. علت زردی در نوزادان هر چه که باشد دستگاه فتوتراپی رسام قادر به درمان سریع و زودهنگام زردی بوده زیرا مناسب ترین نوع دستگاه با توجه به شرایط نوزاد به شما اجاره داده می شود.