• درمان زردی مبحث بسیار مهمی است که تا کنون مقالات متعددی نیز در این وب سایت در مورد آن انتشار داده شده است. درمان زردی از نظر اینکه روی سلامتی نوزاد در آینده اثر می گذارد اهمیت دارد و همچنین زردی می تواند توجه ما را به وجود بیماری های نهفته در نوزادمان رهنمون کند از این رو تشخیص زردی و درمان زردی نوزاد می تواند به درمان این بیماری های نهفته و زمینه ای منجر شود.

    درمان زردی نوزاد

    جدی گرفتن درمان زردی نیز می تواند از خطرات و عوارضی که عدم درمان به دنبال دارد پیشگیری نماید. توصیه ما به شما این است که اگر نوزادتان مبتلا به زردی شده است سریعا به فکر درمان و راه چاره ای برای آن باشید. پیش از هر اقدامی با پزشک متخصص مشورت نمایید.

    روشهای مختلف درمان زردی نوزاد

    درمان برای زردی روشهای مختلفی دارد.
    این روشها بر اساس نوع زردی و شدت آن مورد استفاده قرار می گیرند.
    از مهم ترین روشهای درمان زردی نوزادان می توان به روش فتوتراپی اشاره کرد. فتوتراپی یکی از موثرترین روشهای درمان است و یک روش کاملا علمی و برپایه تحقیقات فراوانی است که در زمینه نوردرمانی به دست آمده است. نور اثر بسیار خوبی روی کاهش زردی نوزاد دارد. از دیگر روشهای درمانی می توان به تعویض خون در موارد شدید تر زردی اشاره کرد. همچنین برخی داروهای گیاهی نیز در کاهش زردی تاثیر دارند که البته استفاده از آنه منوط به اجازه پزشک متخصص است. برخی از داروهای کاهنده زردی شامل شیرخشت , عرق کاسنی , آرد جو و … می باشد.

    زرد شدن چشم در اثر زردی

    یکی از اثرات زردی روی نوزاد زرد شدن سفیدی چشم نوزاد است.
    در واقع اولین اثر زردی روی چشم هاست و سفیدی چشم ها اولین جایی از بدن نوزاد است که به زردی می گراید. البته زرد شدن چشم ها علل و عوامل مختلف دیگری نیز دارد که تنها یکی از آنها زردی است. زردی در اثر افزایش بیلی روبین در خون به وجود می آید. زمانی که کبد توانایی جذب و دفع بیلی روبین را نداشته باشد این ماده در بدن افزایش پیدا می کند و در مرحله اول باعث زرد شدن چشم می شود. سپس این زردی کم کم گسترش پیدا می کند و قسمت های مختلف بدن را نیز درگیر می نماید.
    بیماریهای کبدی نیز می تواند منجر به زرد شدن رنگ چشم ها شود.
    در واقع سلامت چشم ها نشان دهنده سلامت کبد است و فردی که دچار بیماری های کبدی باشد این بیماری را می توان در چشم های فرد مشاهده کرد. این مسئله در نوزادان به دلیل ابتلا به زردی به وجود می آید. و زردی اولین اثر خود را روی چشم نوزاد نشان می دهد.

    زرد شدن ناخنها

    یکی دیگر از اثرات زردی , زرد شدن رنگ ناخنهاست.
    زرد شدن ناخن ها نیز همانند زردی شدن سفیدی چشم ها علل مختلفی دارد.
    از عوامل متعدد زرد شدن ناخنها در بزرگسالان می توان به:
    • سیگار کشیدن
    • بیماری های قارچی
    • بیماری های کبدی
    • بیماری های کلیوی
    • بیماریهای ریوی
    و … اشاره نمود.
    در نوزادان علت زرد شدن ناخن ها می تواند زردی نوزاد باشد.
    یکی از مهم ترین علل زردی ناخن ها در بزرگسالان نیز بیماری های کبدی است.
    زردی ارتباط مستقیمی با کبد دارد و به دلیل افزایش بیلی روبین و تجمع آن در بدن باعث زرد شدن ناخنها می شود. استفاده از لاک ناخن نیز می تواند باعث زرد شدن ناخن ها شود. زمانی که برای مدت طولانی از لاک استفاده می کنیم از ناخن های خود فرصت تنفس را می گیریم و این ممکن است باعث زرد شدن آنها شود.
    کمبود برخی مواد غذایی در بدن نیز می تواند عامل زرد شدن ناخن ها گردد.

    عفونت ادراری از مشکلات زردی نوزادان

    یکی از مهم ترین مشکلات نوزادان مبتلا به زردی عفونت های ادراری است.
    نوع تغذیه در این دوران در افزایش یا کاهش عفونت های ادراری بسیار موثر است. توصیه می شود در این زمان شیر مادر در اولویت قرار بگیرد و مهم ترین تغدیه نوزاد در زمان ابتلا به زردی باشد. زیرا این مسئله می تواند مانع از عفونت های ادراری در نوزادان شود. توصیه می شود در نوزادانی که زردی آنها بیش از دو هفته طول کشیده است و یا علت مشخصی برای زردی پیدا نشده است حتما آزمایش ادرار انجام شود.

    دستگاه درمان زردی

    برای درمان زردی همانطور که گفتیم روشهای مختلفی وجود دارد.
    که مهم ترین آن فتوتراپی یا نوردرمانی است.
    دستگاه درمان زردی نوزاد بر اساس فتوتراپی طراحی شده است و در این دستگاه از نور برای کاهش زردی استفاده می شود. دستگاه درمان زردی تقریبا برای انواع مختلف زردی کاربرد دارد و می تواند در اندک زمانی زردی نوزاد را برطرف نماید. امروزه انواع مختلف دستگاه درمان زردی نوزاد طراحی و وارد بازار شده است. این دستگاه ها بر اساس شدت و نوع زردی مورد استفاده قرار می گیرند و در این دستگاه ها از نور با طول موج مشخص به ویژه نور آبی استفاده می شود. دستگاه درمان زردی همچنین به دو صورت قابل حمل و ثابت تولید می شود و از این دستگاه علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستان ها می توان در منزل نیز برای درمان زردی استفاده کرد.

    اجاره دستگاه درمان زردی نوزاد در منزل

    یک روش کاملا حساب شده و کم هزینه برای درمان زردی اجاره دستگاه زردی نوزاد در منزل است. دستگاه فتوتراپی خانگی می تواند بهترین گزینه برای این کار باشد. درمان زردی نیازمند دستگاهی است که بتوان توسط آن نور مناسب را به بدن نوزاد تاباند. این نور به بخش های مختلف بدن نوزاد به جز چشم ها و اندام تناسلی وی تابیده می شود و با تغییر حالت در بیلی روبین باعث تسریع دفع آنها از بدن می شود. از این رو نوزاد باید به صورت برهنه درون دستگاه درمان زردی قرار داده شود.
    چشم بند و پوشک نوزاد مخصوص فتوتراپی نیز حتما باید مورد استفاده قرار بگیرد.

    درمان زردی نوزاد با خدمات شرکت رسام

    جهت درمان زردی نوزاد خود می توانید ما شرکت زردی شکن رسام تماس بگیرید.
    تخصص این شرکت در زمینه ارائه خدمات درمان زردی و فتوتراپی است.
    رسام انواع دستگاه فتوتراپی را برای درمان زردی نوزاد تولید می نماید. همچنین جهت اجاره دستگاه درمان زردی نوزاد و اجاره دستگاه فتوتراپی نیز می توانید به صورت شبانه روزی با شرکت رسام در تماس باشید. این شرکت مناسب ترین قیمت اجاره دستگاه درمان زردی نوزاد را از مشتریان دریافت می نماید و خدمات بسیار ایده آلی در اجاره دستگاه درمان زردی نوزاد ارائه می نماید که در این زمان بسیار کاربردی است و از نگرانی والدین کم می کند.
    جهت اطلاع از خدمات رسام در زمینه درمان زردی تنها کافیست تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *